top of page

חמישה מקומות ייחודיים ללמידה בלונדון בהם ביקרתי

1. ביקור בבית הספר התיכון הציבורי ״סטנלי פארק״

לא בכל יום יוצא לך לבקר בבית ספר שקיבל תקציב של 35 מיליון פאונד לבניית מבנה חדש, שמנהל בית הספר החליט לצאת לשנה של למידה בין בתי ספר בעולם במטרה לתכנן את בית הספר הנכון ביותר. לא בכל בית ספר רואים לנכון להשקיע תקציב במינוי משרה למעצבת סביבות למידה, אשר מלווה את המורים בעיצוב הכתות שלהם ועובדת על הצגה מקצועית של הפרויקטים הרבים שהתלמידים מכינים בין קירות בתי הספר.

בית הספר נמצא בדרום לונדון, ומציע תכנית לימודים אלטרנטיבית, מבוססת PBL אשר מטרתה להכין את התלמידים לעתיד. שק הכלים שהתלמיד אמור לסיים איתו את השנתיים הראשונות בבית הספר כולל -

  • אומץ לקחת סיכונים

  • היכולת להציג את עצמך בצורה מאורגנת וברורה

  • סקרנות אינטלקטואלית

  • דמיון ויצירתיות

  • יוזמה ומוטיבציה ללמוד באופן עצמאי וקבוצה

  • אופטימיות להתמודדות בעולם המשתנה

באחת הכתות שראיתי, הבחנתי שהשאלה אשר הייתה כתובה בגדול על הלוח היא כיצד לגרום לאנשים להרגיש ומגוון ילדים כתבו או יצרו דברים שהתכתבו עם שאלה זו.

לאחר השנתיים הללו, הילדים יכולים לבחור מגמות, לכל מגמה חדר או מתחם מעוצב מדהים עבורה. יש מגמות כמו מוסיקה, פסיכולוגיה, שפות, מדיה. בית הספר רואה לנכון להציע גם מקצועות כמו חקלאות ומכונאות אשר מציעים למידה מעבודת כפיים, דבר שקצת נעלם מהעולם ויכולים לסייע למקצוע ממשי בחיי ההמשך.

בית הספר מחולק שלושה בתי ספר קטנים אשר כל אחד מהם מהווה בית עבור הילד אשר משויך אליו ובית ספר קטן נוסף לחינוך מיוחד. בנוסף, כל ילד מקבל חצי שעת סיכום יום עם מבוגר וקבוצה של 12 ילדים ממגוון גילים. הילדים שיתפו אותי שזה מכניס להם סדר ומשמעות ליום.

תוכלו לקרוא עוד על בית הספר בבלוג המהמם של ענת ובאתר של רשת אמי"ת.

למי שמעוניין בביקור בבית הספר, ממליץ לתפוס מקום במסע החינוכי של ערי חינוך ללונדון.

את תחום עיצוב סביבות הלמידה שאתם יכולים להתרשם ממנו בתמונות מובילה ישראלית לשעבר מוכשרת למדי בשם (שרית ברנרד), שרית הגיעה אלי דרך השיתופים שלכם בפייסבוק והציעה לי להגיע לביקור אל בית הספר, אני כמובן הסכמתי מיד. תודה רבה שרית על פתיחת הדלת אל בית הספר, ההסברים, החיבורים, ועל העבודה המעוררת השראה שלך!

2. מקום שבו תראו בני נוער יהודים מארגנים מפגש עם מוסלמים - המרכז היהודי-תרבותי (איזה כיף היה להכיר את המונח הזה, יהודי-תרבותי) JW3. המרכז מציע מרחב יזמה, תרבות ועשייה ליהודים בלונדון. במתחם יש מסעדה כשרה גדולה שמשמשת גם להאב יזמות של הקהילה היהודית במקום. המרכז עשיר באירועים ואם אתם קופצים ללונדון, עשו לעצמכם טובה ותבדקו אם אתם נופלים על משהו מעניין שקורה בזמן שאתם שם. מעבר למבנה המרשים, זו הזדמנות לראות את חווית החיים של יהודי המקום וכמובן להביע תמיכה במקום הנפלא הזה.

אחרי שיחה מרתקת עם פעילים מהמקום. מה הוביל אותם לפעול למען היהודים בלונדון. מהי הזהות היהודית איתה הם מדזהים ועוד.

3. בית כנסת קוויר פרנדלי - שלוש דקות הליכה מפריימארק שברחוב אוקספורד תוכלו למצוא בית כנסת בו הרבנית הראשית חברה בבית הלורדים, בית כנסת אשר מחתן בתוכו זוגות גאים, בית כנסת בו תראו ותיקים מבריטניה דנים על התלמוד והתורה יחד עם טרנסג'נדרים, מהגרים, מתגיירים, עם כיפה או בלי כדבר טבעי ביותר. West London synagogue ידוע על תרומתו לקהילה עוד מהימים שלאחר מלחמת העולם, שם נאסף כסף עבור שיפוץ מחדש בית הכנסת שהומר ברובו לסיוע לפליטים מהמלחמה. וגם היום, קהילת בית הכנסת מבשלת ומאכלסת בחורף פליטים חסרי בית.

למי שמגיע ללונדון אני ממליץ בחום לעבור על הלו"ז של בית הכנסת הרפורמי ולהשתלב לאחד מהאירועים.

אני זכיתי להשתתף בשיעור מרתק על בריאת העולם. תפילת ליל שישי מלווה בתזמורת (בה גם חגגו מאה שנה להצהרת בלפור) ויציאה אחרי התפילה לפאב גייז עם כמה מהמתפללים.

8

*סרטון שבית הכנסת הוציא לכבוד ראש השנה ומייצג את בית הכנסת יותר בכבוד מכל תמונה שצילמתי.

4. בוא נשרוף ביחד בובות - ליל גאי פוקס, במהלך כל שהותי בלונדון, בכל אחד מהימים, כאשר השמש החלה לשקוע, קולת זיקוקים חיש נשמעו. מסתבר שיש לבריטים יום קדוש סמי-נוצרי סמי-לאומי אשר חוגג את תפיסת אחד החיילים הבריטים אשר ניסה להתנקש במלך בשנת 1605. את ערב החג עצמו (5.11) יצאתי לחגוג באחד מבתי הספר היסודיים בעיר, בשם סנט מיכאל. בית הספר נמצא בשכונת הייגייט שהיא אחת השכונות העשירות בלונדון (בה גר ג'ורג' מיקל ז"ל, וקבורים בו אנשים חשובים כמו קרל מרקס). הנה דוגמא לאחד הבתים שמוצעים למכירה בשכונה.

בית הספר הוקם בשנת 1852 והוא היה מיועד לעניים. מטרתו הייתה לתת להם כלים להשתלב בעידן התעשייתי. בבית הספר לימדו חקלאות וציפו לממן את בית הספר באמצעות מכירת הירקות שיגדלו במסגרת עבודת החקלאות בבית הספר. השנים עברו ונוצר מצב בו קיים בית ספר עם שטחים רבים באחת השכונות האקסקלוסיביות ביותר בלונדון. ואכן, משטחי דשא, אגם ומגרש משחקים סובבים את בית הספר. המורה שהתארחתי אצלו (אותו פגשתי באפטר-פארטי של התפילה בבית הכנסת הרפורמי) מחנך שם את כתה ב' ויחד איתו הגעתי אל בית הספר. זכינו לראות שריפת בובות, מדורה אשר מגודרת בגדר, ברביקיו שההורים ארגנו וזיקוקים עתירי תקציב.

5. בית הספר של החיים, בית הספר הזה הוא ארגון אשר שם למטרה לעזור להתמודד עם הדברים שבעיניו חשובים ועל פי דעתו לא נלמדים בבית הספר ובניהם: מערכות יחסים, קריירה, חרדות ורגשות. לארגון יש מוקדים פיזיים ברחבי העולם והסניף המרכזי נמצא בלונדון. בסניף תוכלו לרכוש את התכנים שהם מייצרים או להשתתף באחד השיעורים המתקיימים שם, שיעורים כמו – איך להיות חברותי, להישאר או לעזוב?, כיצד להיות רגוע? ועוד. המקום מציע גם שירותי יעוץ. לארגון יש ערוץ יוטיוב פעיל בעל כמעט שלושה מיליון עוקבים אשר מוציא אחת לשבוע תשובה מונפשת לשאלה.


פוסטים אחרונים

ארכיון

הירשמו עכשיו על מנת להישאר מעודכנים במסעו של עמית המורה
bottom of page